Comportament

Am ales să vorbesc astăzi despre creștinism, creștini și comportament. Nu susțin că am toate răspunsurile sau pot oferi o rețetă magică, sunt gânduri, păreri, adunate în timp cărora le-a venit vremea să fie făcute publice.
Acest blog nu este unul de cult, de anumită orientare religioasă, este un simplu blog creștin care se vrea ancorat în realitate. Nu încercăm să schimbăm mentalități, să atragem ”adepți” ci căutăm răspunsuri la întrebări reale din viața oamenilor reali. Poate o mică parte din răspunsuri au să ajute pe cei care ne cunosc și se întreabă cum am reușit să avem o viață pe care unii o invidiază, fără să se gândească că totul a fost și este un proces.

Creștinismul a fost și este înțeles greșit de către mulți din cei care-l practică. Regimul comunist a avut grijă să arunce o pată asupra numelui de creștin, iar ”pocăit”a fost și este asociat cu ”sectant” ceea ce nu este adevărat. Pocăința înseamnă a-ți mărturisi păcatele și a renunța la ele. Atunci când postești, te rogi, spovedești, mărturisești păcatele, înseamnă că în viața ta are loc un act de credință care se numește pocăință.
Spun că mulți din cei care practică creștinismul nici măcar nu-l înțeleg pentru că văd ce se întâmplă în viața, trăirea lor.
Prin a fi creștin eu înțeleg un om educat în multe domenii, un om ancorat în realitate, un om care aduce un plus de valoare acolo unde trăiește. Un creștin este un om harnic, gospodar și muncitor. Creștin este un om care are grijă de cei din casa lui, asigurându-le o viață normală, un om care este exemplu de purtare și vorbire.
Nu-mi plac și nu vreau să am a face cu creștini care folosesc anumite fraze super spirituale sau încearcă să mă convingă că sunt creștini prin modul de a se îmbrăca.
Nu am să accept niciodată să fiu într-un loc unde regulile sunt pe primul loc și nu Dumnezeu.

Știu că nu am să aduc revigorarea necesară creștinilor prin acest articol, încerc să trag un semnal de alarmă în sensul că a fi creștin este un lucru minunat, nu un set de reguli neînțelese sau absurde. A fi creștin înseamnă a fi un om liber! Când spun libertate, vorbesc despre o libertate înțeleasă corect.
Un alt aspect  căruia nu i se acordă atenție este educația, despre care vreau să vorbesc într-un alt articol pentru că subiectul este vast și important.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu