Nunta din Cana

În cartea Ioan capitolul 2 se vorbește despre o nuntă care a avut loc în Cana din Galileea. Acolo a fost invitat și Isus cu ucenicii. Mama lui Isus,era deja acolo.
Îmi place acest pasaj din Biblie pentru că la această nuntă are loc prima minune făcută de Isus.
Pentru că îmi plac nunțile, m-am gândit deseori la aceast eveniment, la tot ce s-a întâmplat acolo. Nu știu multe lucrurile despre Cana, despre mirii din relatarea evanghelistului Ioan, știu doar că Isus a fost invitat la nunta și a mers împreună cu ucenicii Lui. Isus participă la evenimentele importante din viața oamenilor. Este un lucru extraordinar! El știe, că viața pe acest pământ inseamnă relații, familie, societate, evenimente. Isus a venit pe acest pământ, pentru oameni, pentru ca noi să fim fericiți, pentru ca viața noastră să se desfășoare în limita normalității.
Ceva nu a mers bine la această nuntă și vinul s-a terminat. Trebuia să fie o sărbătoare plină de veselie, bucurie, iar faptul că vinul se terminase deja, însemna o umilire pentru miri. Zvonul că vinul se terminase, circula repede astfel că mama lui Isus vine și îi spune;  „Nu mai au vin.”
Când mama lui Isus îi vorbește despre acest lucru, arată că aveau o relație foarte apropiată mamă-fiu iar dincolo de toate astea Maria credea și știa că Isus este Mântuitorul lumii.
Citind mai departe, aflăm detalii importante, dar nu mă opresc acum asupra lor. Nu-mi place să megaspiritualizez orice... îmi place viața creștină simplă, îmi place când Isus trăiește printre noi, ne înțelege temerile, se bucură alături de noi chiar și atunci când facem lucruri mai puțin spirituale în opinia superspiritualilor zilelor noastre.
Am să urmăresc cum se desfășoară evenimentele în favoarea celor doi miri. Isus, nu rămâne nepăsător, nu caută vinovați, nu trage la răspundere organizatorul evenimentului ci rezolvă situația cu ce are la îndemână. Înainte de a se așeza la masă evreii trebuiau să-și spele mâinile, iar Isus vede cele șase vase ceremoniale și spune să fie umplute cu apă. Totul pare atât de natural! Vasele să fie umplute cu apă, ăsta fiind și rolul lor. Nu cere să i se aducă struguri sau orice altceva, cere ca vasele să fie umplute cu apă. Apa, se transformă în cel mai bun vin și astfel totul se termină cu bine.
Petrecerea continuă iar cei doi miri au parte de nunta mult visată.
Nu sunt interesată de statistici, la câte ospețe sau petreceri a fost Isus în timpul vieții Sale pământești, sunt interesată să nu pierd nici un miracol adus de El viața mea. De aceea încerc să-L cunosc prin simplitatea gesturilor Lui.
Apa, reprezintă începutul slujirii Sale. Apa transformată în vin, reprezintă bucuria vieții... Isus, iubea oamenii iar când era nevoie de un miracol în viața lor, El se pricepea cel mai bine. Vrei un miracol în viața ta? Invită-l pe Isus să fie alături de tine în fiecare moment al vieții tale.
Acesta este Isus pe care îl iubesc și am ales să-L urmez.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu