Educație

Spuneam că educația este importantă și ar trebui să fie prioritară în fiecare familie.
Cred acest lucru pentru că am văzut în familia mea cât de mult s-a investit în domeniul educației iar acum încep să se vadă roadele.
Mă îngrijorează faptul că nu există o statistică reală în biserică, referitor la familie. Există doar date despre câți membrii există ceea ce nu mă interesează. Îmi doream date despre câți tineri sunt cuprinși în forme de învățământ, câți sunt olimpici, câți se remarcă prin activități de voluntariat în comunitate (nu în biserică), câți au obținut diferite premii de excelență, sau câți studiază cu diferite burse. Mă interesa o statistică a excelenței, pentru că într-o comunitate creștină asta ar trebui să fie prioritară.
Pot face și singură o statistică pentru că toate aceste date sunt publice, notele obținute la examene sunt publice dar îmi este teamă de rezultat. Eu, încerc să trag doar un semnal de alarmă.
Ce mai pot face, este să vorbesc despre educația pe care am primit-o și cum am reușit să obțin rezultate bune. Nu este rețeta perfectă, pentru că fiecare copil este unic, fiecare familie are metode de a educa și așteptări diferite.
Încă de la grădiniță am deprins gândirea critică. Familia a fost ceea care a optat pentru o grădiniță privată.
A fost începutul unui proces de învățare interesant, provocator, care mă obliga la aflarea tuturor informațiilor înainte de a-mi forma o părere sau a lua o decizie. Privind în urmă nu pot să nu zâmbesc când îmi amintesc diferite confruntări cu colegii sau dascălii mei din care ieșeam victorioasă, pentru că știam să-mi susțin punctul de vedere pentru că învățasem să adun destulă informație, să expun situațiile cu destulă claritate. Știam să mă fac auzită atunci când consideram necesar.
Primii ani de școală au fost interesanți pentru că am știut să mă remarc, am fost mereu ”în față”, datorită atitudinii mele și modului de gândire.
Mai târziu am aflat cât de important este să mă șlefuiesc emoțional și am învățat despre rolul și beneficiile înteligenței emoționale în viața mea. Oamenii inteligenți emoțional sunt cei care reușesc pentru că viața este condusă de emoții.
Alte aspecte importante în educația mea a fost încurajarea creativității și educația religioasă.

Ca și concluzie pot spune că gândirea critică, educația emoțională, educația religioasă, creativitatea, implicarea familiei sunt elemente cheie în dezvoltarea și educarea unui copil.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu