Psalmul 90

Astăzi mă opresc la psalmul 90, o rugăciune a lui Moise, omul lui Dumnezeu.
În Sfânta Scriptură găsim multe modele de rugăciune la care să medităm, să ne modelăm inima și viaţa după ele.
Psalmul 90 este o trecere realistă de la cine este Dumnezeu, ce a făcut și face pentru noi, cine suntem noi, ce este viaţa noastră.
Versetul 12 este unul reprezentativ ”Învaţă-ne să ne numărăm bine zilele, ca să căpătăm o inimă înţeleaptă!” și este de actualitate. Lumea este grăbită în a număra averi, bani, bunuri pământești iar prea puțini se mai gândesc la a număra anii. Oamenii refuză să îmbătrânească, recurg la operații estetice, la tratamente de întinerire, iar pentru mulți a număra zilele pare o glumă. Operațiile și tratamentele de întinerire au ajuns o modă și printre creștini care recurg tot mai des la astfel de practici. Numai că Dumnezeu nu poate fi păcălit. El, a dăruit fiecăruia un număr de zile care trebuie gestionate și trăite corect.
Moise ne învață în această rugăciune că  Dumnezeu este suveran iar încercările noastre de a opri timpul în loc sunt sortite eșecului ”Tu întorci pe oameni în ţărână şi zici: „Întoarceţi-vă, fiii oamenilor!”
Într-o zi Dumnezeu ne cheamă pe nume iar trupul acesta pe care nu contenim să-l înfrumusețăm se întoarce în țărâna pământului iar dacă nu ne-am împăcat cu Dumnezeu totul devine o risipă de zile.
Când citesc acest psalm îmi dau seama că am nevoie de înțelepciunea lui Dumnezeu peste inima și viața mea pentru a trăi corect.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu