Contraste

Trăim o viață plină de contraste. În timp ce unii dintre noi sunt preocupați de lucruri mărunte, superficiale, de victorii ieftine, nu mai vedem cum lângă noi se prăbușesc destine.
Citind cartea Leviticul, mi-a atras atenția cuvântul ”aproapele tău”. Când citesc Biblia, mereu subliniez cuvintele care îmi atrag atenția în mod deosebit și astfel am realizat că în cartea Levitic, acest cuvânt apare de multe ori.
 Aici găsim multe versete care se referă la modul cum ar trebui să ne purtăm cu aproapele nostru și anume; să nu înșeli pe aproapele tău, să nu asuprești, să nu iei nimic cu sila, să nu oprești plata pentru munca aproapelui tău... să nu faci nedreptate,să nu urăști, să nu rănești, să nu lovești pe aproapele tău, găsim sfaturi în cazul în care vindem sau cumpărăm cum ar trebui să ne purtăm cu aproapele nostru, să nu ne răzbunăm,să nu fim împarțiali cu aproapele nostru iar cel mai frumos verset cuprinde învățătura ce străbate întreaga Biblie; Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi. Eu sunt Domnul. 
Cunoscând toate aceste lucruri stau și mă întreb de ce viața, oamenii din jurul meu, societatea în care trăiesc nu respectă aceste principii? Multe din aceste principii nu se respectă în familii, în comunitatea creștină, între credincioși iar acest lucru este greșit. Mă întreb de ce oamenii își spun creștini dacă reguli simple din Biblie nu au de gând să le respecte? Dacă Biblia ne învață să ”Să nu urăşti pe fratele tău în inima ta” de ce încercăm prin atitudinea noastră să ne purtăm rău cu aproapele nostru, să-l urâm, să-i faceam viața cât mai imposibilă?
Se pot scrie multe lucruri pe baza acestor învătături. Viața, societatea noastră este plină de cazuri dramatice din cauza că aceste învățături nu sunt respectate, nu sunt luate în serios, se poate arunca vina pe toți ceilalți oameni că sunt răi, pe vremuri, pe politicieni, pe lideri religioși, pe criza economica, pe familie... când trebuie să găsim vinovați nu ducem lipsă de idei... dar vreau să mă opresc, să privesc în viața mea dacă nu cumva am tratat cu dispreț vreuna din aceste învățături... vreau să vă las și pe voi să vă gândiți dacă cuvântul ”aproapele tău” este o prioritate în viața voastră, în inima voastră...
.......................................................................................................
dacă am respecta măcar această învățătură ;”Niciunul din voi să nu înşele deci pe aproapele lui”... nu cumva lumea ar fi un loc mai bun pentru toți?

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu