Credinţa care vindecă

Textul din Matei capitolul 15;21-28 ne vorbeşte despre o femeie cu o credinţă puternică. Nu ştiu numele acestei femei, ştiu doar că nu aparţinea poporului Israel şi totuşi a avut curajul să vină la Isus, să-i ceară ajutor pentru fiica ei.
Avem în acest text o femeie disperată pentru fiica ei şi Isus, care vindecă orice boală.
 Versetul 23 " El nu i-a răspuns niciun cuvânt." este un verset descurajant pentru cineva care imploră mila.
Este o tăcere care doare. Îmi amintesc situaţii din viaţa mea când am plâns şi m-am rugat şi nu am primit răspuns. Cât de dureros a fost!
Citind mai departe, vedem că ucenicii se simt deranjaţi de strigătul de ajutor. Nu mă aşteptam la aşa ceva! Cum pot ucenicii să se simtă deranjaţi de cineva care-l caută pe Isus? Ei, ar fi trebuit să fie primii care să stăruie pe lângă Isus să o asculte, să dorească ca fiica acelei femei să fie vindecată, nu să se gândească la imaginea lor "Şi ucenicii Lui s-au apropiat şi L-au rugat stăruitor: „Dă-i drumul, căci strigă după noi.”
 Dar privind în viaţa mea, îmi amintesc oameni care ar fi trebuit să aibă milă, compasiune pentru mine şi nu au avut. Semănau foarte mult cu ucenicii din acest text... erau imaturi din punct de vedere spiritual.
Cred că acest text are multe elemente din care putem învăţa cum să trăim o viaţă de credinţă adevărată. Iar dacă vrem să fim ucenici adevăraţi nu trebuie să îndepărtăm pe nimeni de Isus. Nu avem dreptul să ne simţim deranjaţi de durerea nimănui. Câte răni, inimi vindecate am vedea în jurul nostru dacă am avea o inimă plină de compasiune pentru toţi oamenii! Dacă am deveni mai buni, mai miloşi, am avea timp să ascultăm, să legăm răni, să vindecăm inimi zdrobite, Isus nu ar fi pentru mulţi o evadare din realitatea care doare ci ar deveni ce ar trebui să fie; calea de scăpare.
Mă opresc aici, pentru că finalul îl cunoaştem cu toţii... se vorbeşte mult despre credinţa acestei femei, cum fiica ei a fost vindecată pe baza credinţei ei.
Lecţia cea mai importantă din acest text, cred că este despre noi... despre cei care spunem că suntem ucenicii lui Isus şi ne permitem să selectăm oameni şi credem că ştim cine ar trebui să fie mântuit.
Dacă ai fost dat la o parte sau respins de către cineva care-şi spune ucenic a lui Isus, nu dispera... continuă să te rogi, să stărui, pentru că Isus nu te respinge indiferent de ce spun sau cred oamenii despre tine. Singurul lucru care contează în faţa lui Isus este credinţa ta, inima ta.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu